april 25, 2024

Succesvol ondernemen

Alles over succesvol ondernemen!

Uw VOG aanvragen digitaal?

Uw VOG aanvragen digitaal? Hoe dat werkt leest u hier.

Uw VOG aanvragen kunt u direct digitaal regelen zonder afspraak en
schriftelijke formulieren. In sommige gevallen heeft u voor uw werk,
vrijwilligerswerk, visumaanvraag of emigratie een VOG nodig. Een VOG, ook wel
bekend als Verklaring Omtrent Gedrag, is een bewijs voor goed gedrag. De VOG is
een document waaruit blijkt dat u in het verleden geen gedrag heeft getoond dat
een bezwaar kan vormen voor het vervullen van een specifieke functie of beroep.
Vaak is een VOG nodig in functies die te maken hebben met geld, kwetsbare
mensen of vertrouwelijke gegevens, zoals in de zorg of het onderwijs. Een VOG
kan zowel worden afgegeven aan personen als aan bedrijven. In sommige sectoren
is het wettelijk verplicht om te beschikken over een VOG. Uw VOG aanvragen kunt u direct
digitaal regelen, zonder dat u een VOG-aanvraagformulier van uw
werkgever nodig heeft.

Hoe werkt een VOG aanvragen digitaal?

Om de VOG aan te vragen vult u uw eigen
persoonsgegevens in en die van uw werkgever. Vervolgens maakt u op onze website
een keuze uit een profiel. Mocht u niet weten welk profiel u moet selecteren,
dan helpen wij u met het maken van de juiste keuze. Na een betaling van €7,50
via iDeal of Paypal, ontvangt u van ons binnen één werkdag een mail met daarin
uw unieke code en een link om uw VOG-aanvraag af te ronden. Na het klikken op
de link bevestigt u uw identiteit met uw DigiD en betaalt u €33,85 voor de VOG aanvragen digitaal.

In totaal kost de VOG-aanvraag €41,35.

Voor het aanvragen van de VOG zult u in eerste
instantie zelf deze kosten moeten betalen om de screening van start te laten
gaan. In sommige gevallen kunt u deze kosten declareren bij uw werkgever of de
organisatie die van u deze VOG verlangt. Na het aanvragen van de VOG kunt u dit
met hen overleggen omdat het van de organisatie afhankelijk is of u het geld
terugkrijgt. Voor eventuele declaratie van het bedrag kunt u gebruik maken van
de documenten die wij naar u toe sturen via de e-mail.

Wat zijn de voordelen van een VOG aanvragen digitaal?

Er zijn een aantal voordelen van een VOG aanvragen digitaal ten
opzichte van een aanvraag via de gemeente. Na uw betaling start direct de
screening van Dienst Justis die in de meeste gevallen slechts twee weken duurt.
Bij het aanvragen van de VOG bij de gemeente, heeft u de VOG meestal na vier
weken in huis. Verder heeft u dus slechts een aantal zaken nodig om uw
VOG-aanvraag te laten slagen.

Om uw VOG-aanvraag via vogdesk te doen, heeft
u het volgende nodig:

  • U moet ingeschreven staan bij een gemeente
  • U beschikt over een e-mailadres
  • U beschikt over een actieve DigiD
  • U kunt gebruik maken van internetbankieren

Mocht u niet over bovenstaande punten
beschikken, dan zal uw VOG
aanvragen digitaal niet lukken en kunt u uw VOG alsnog via de gemeente
aanvragen. Wilt u uw VOG direct digitaal aanvragen? Doe dat dan direct via:
vogdesk.nl